Running down the wing, here united sing, VIVA RONALDO

Barcelona - 22 - 26/4

KKK AAA OOO SSS HATA SPANIEN SH! Jävla skitland. USCH! Är Spanien en hora så är Barcelona hålet som kostar mest pengar! Var väl inte direkt otippat att resan skulle gå åt helvete mer lr mindre med tanke på den hyperoffesiv som skickades ner till katalonien! Jag, Micke o Joni O!

Allt var förstås inte skit, men det var med en bitter eftersmak vi trampade svensk mark igen.

Var ju lite stress innan vi skulle iväg så klart men flyglatsen hittades o planet bordades. i planet dracks lite whisky ur plastförpackning. Kändes 2008 helt klart! Väl framme fick vi höra att riise gjort mål i slutsekunderna.. ..fast i fel kasse! Jävla idiot!! Bussbiljetten köptes till Barcelona. Lite roligt de där att Ryan Air säger att dom flyger till Barcelona när de i själva verket är Girona som ligger 10 mil därifrån... "Hej en biljett till Eksjö tack., åh... växjö sjysst!" Fast de visste iofs redan om innan. Vi blev bara glada att busslinjen städerna imellan gick frekvent! Väl framme då så rotade vi fram hotellpapprena som vi visade första bästa taxichaffis (läs bandit) som på spanska gestikulerade hej vilt. När han äntligen fattat att vi inte kunde spanska så försökte han prata spanska långsamt istället. Nice move einstein! Micke slängde igen dörren o högg nästa taxi istället som med ytterst lite engelskakunskaper förklarade via papper o penna o siffror att de låg 5 mil därifrån! Tack ryan air hottelservice TACK SOM FAN!

Nu var de fan ridå ner asså. 3 män som osade turista med en resväska utan hotell kl 02. Mkt stirrande senade hittade vi iaf ett hotell med lägenheter till "rimligt" pris som vi givetvis prutade ner med mickes hjälp.

Vi sa klart o tydligt att vi skulle upp vid 09 o åka till arenan i hopp om att scorea biljetter. Vid halv elva väckte jag dubbelsängsparet o var minst sagt irreterad. Till slut kom vi iväg o efter ha lurats av en taxichaffis (läs bandiit) så var vi framme. Biljetterna var givetvis slut! MMMM DE BÖGAS tänkte man. Vi hade hört att de fanns svartbiljetter vid sidan och OM de fanns! Fler svarta börsen hajar än vad arenan hade biljettluckor skulle jag tro. 700 Euro för 3 biljetter var bästa priset vi fick. TAGET!

Första gången man kunde andas ut lite! VI SKULLE FAN SE EN CHAMPIONS LEAGUE SEMI PÅ PLATS!! Av en slump läste vi lite ur banditens spanska tidining som låg framme vid vindrutan. "port olimpico yada yada yada 7000 hooligans" GULD! Kan inte vara nåt annat än Engelsmän!! De visade sig att utd-fansen hade en samlingsplats vid hamnen! Vi åkte dit på vinst o förlust med en ny bandit som dock kunde lite engelska. Han roade sig med att bedömma varje tjej på vägen dit på en 10-gradig skala "ahhh chicko chicko 5.5 points" osv.... han ska dock ha cred för han höll på Utd i semin då han var espanyol-fan

De var sånt jävla röj i hamnen asså. De var bland de roligaste jag upplevt i hela mitt liv faktiskt. De finns stämning o så finns de stämning som Engelsmän skapar!! Aldrig sett på maken. Campione, campione, camione Barcelona tyckte man att man hört lite då o då över stan "vafan vadå campione, var väl ändå real som vann förra säsongen" Men i hamnen visade de sig att texten gick "taking over, taking over, TAKING OVER BARCELONA" haha då fattade man att hela stan var övertagen av UTD! Mäktigt!

Här stannade vi ett par timmar o drack sjukligt mkt öl. Till slut åkte även tröjorna o micke började lära sig ramsorna som nu sjöngs på jävligt bra decibel. Mkt av detta filmades på min kamera men kan av stöld ej redovisas. Men detta klipp är i samma stuk så!

Taking over / Viva Ronaldo Detta filmades brevid oss o man skymtar oss faktiskt på ett ställe hehe
Follow follow follow

Efter laddningen åkte vi hem o duschade o sen ut mot arenan med en ny bandit. En rätt snäll bandit ändå. När han kände att han lurat oss på tillräckligt på pengar sa han på mkt knacklig engelska att de skulle gå snabbade om vi hoppade av o gick sista biten för trafiken var kaosartad ju närmade arenan vi kom.

Lite öl på vägen behövdes ju o in på första bästa pub med Engelsmän (de hördes) o där inne fanns lustigt nog inte en enda matchtröja... tog en stund innan poletten trillade ner... vi hade kommit till en bar med huliganer. FUCKIN LOVE IT!! Micke frågade en om han hade biljett "No, I'm here to bang and bash" Han frågade sen micke om han i sin tur hade biljett "N O" ett sms-svar med andra ord. Cred att han höll sån sinnesnärvaro hehe. Fast de är väl bara scousers som snor biljetter av sina egna antar jag hehe

Matchen i sig bör väl inte skrivas så mkt om eftersom jag antar att alla kollade!? Fick många spanska svordomar över mig när jag ställde mig upp o skrek vid straffsparken. Jag svarade med "wankers" o viftade med näven. De hörde han där uppe o Ronaldo missade givetvis. Sen var de i stort sett spel mot ett mål men dra åt helvete så inneffektivt... kändes aldrig farligt. Farligaste chansen efter straffen var ju faktiskt Carricks o de säger ju en hel del..

Vi kom ifrån varandra oxå på matchen så de var jag o joni som efteråt desperat försökte få tag på micke. Ingen lycka där inte... jag hade inte ens med min mobil ut då jag ändå inte hade batterier o när vi väl fått låna en mobil så hamnade vi i mickes 3-svar. Men vi hoppades på att han som vi var på väg mot hotellet. Mkt riktigt! Han låg o sov så sött när vi kom hem. Skönt de! Men innan vi kom hem så såg vi en trafikolycka. En vespa försökte mäta sina krafter mot en ohyggligt fet Merca. Vespa-Bil 0-1. Vi skrattade givetvis gott när föraren, passageraren o vespan var i luften samtidigt. Skrattet satte sig i halsen när vi kom fram till olycksplatsen o såg att passageraen var en gravid kvinna..

Men jag tror att skrattet i början registrerades av han där uppe för ut ur landet kom vi jävlar i mig inte när vi skulle åka hem. Utgångsdatumet på Mickes pass gillades inte. Inte de minsta faktiskt! "will not be flying today" Där gick fan luften ur en. Så jävla otrevliga på Ryan Airs "helddesk" oxå. Vi fick iaf nr't till svenska ambassaden. Lr de fick vi ju faktiskt inte. Micke hamnade på en annan ambassad men fick nr't av dem i sin tur. Dom sa att de var lugnt. Dom skulle faxa över uppgifter så vi fortfarande skulle hinna med men de köpte dom fan inte på flygplatsen. De var bara o åka tillbaka till barcelona, fixa ny bostad för natten o besöka ambasaden nästa dag. När de väl var fixat kollade vi flygtider hem. Fanns ett plan vi skulle hunnit med. Barcelona-Kastrup-Arlanda med sas 17 loppor "nej tack"

Bokade med hororna igen på ett flyg på lördagen. Men denna natten tänkte vi fan inte spendera mer pengar på boende så jag åkte ut till flygplatsen (ca 13 timmar väntetid på flyget) o hade kalasfylla på flygplatscafet medans micke o joni stannade i barcelona o tog bussen vid 04. Trodde inte dom skulle komma men så stod dom där till slut iaf.

Hade väl bara fattats att vi somnat o missat avgången hehe... men iväg kom till slut iaf.. X antal tusen fattigare!

Men de får väl gå ett par månader så kommer man bara skratta åt denna skandalresan oxå.. Vi såg ju trots allt Barcelona - Man Utd semifinal CL på plats...