Prisa gudarna!

image105Den 25e! Löning idag va? Känns som om Broder Tuck rider in i stan och delar ut pengapungarna till höger och vänster. Va tvungen att fira med ett par fina ribs, ciabattabröd och lite vitlökspotatissallad. Det smakade exakt så gott som det låter kan jag meddela. Och vad passar väl bättre än att äta god mat till god tv-seriekvalitét. Min gode vän, tillika bloggkompanjon, är ett oerhört stort fan av StarGate SG-1, och så är även jag. Gissa om han e avis på mig. Fick låna ett par skivor av Bogis. Tack som fan! Vi snackar 10 fodral á 2 skivor per fodral. 11 avsnitt per skiva. Det betyder totalt 220 avsnitt. Varje avsnitt är 45 minuter rent jefla nöje. Sammanlagt blir det alltså  9.900 minuter underhållning. Wow. Det är inte mindre än 165 timmar att njuta till! Om jag skulle kolla på alla avsnitt på raken utan avbrott skulle det skulle ta mig 6,875 dagar att kolla klart på allting. Im in heaven.

Kollade igenom minneskortet till min kamera innan, hittade ett par roliga bilder. Ibland blir jag chockad över hur mycket jag käkar. Jag ligger fortfarande i lä för Benny, men det e fan i farozonen snart. Gissa vilken tallrik som e min. Och ja, mackorna tillhör tallriken till vänster. Tur man har google när hungern sätter in och man inte hittar mat här hemma. "Kebab +bild" FTW!

Måste bara spy ut lite hat mot folk med en IQ på 2 dividerat i 2. Stod i en lång och seg kö på Hemköp när den äldre herren framför mig äntligen skulle betala. Varorna gick på 102 riksdaler varpå kassörskan frågade om han hade 2 kronor efter att han langat fram en femhundralapp. "Nej" svarar mannen och fortsätter "men jag har en femma". Jag höll på att baxna och fick lust att gå Steven Kovacs på honom..
Bara någon timme innan när jag va i skolan och våran klass skulle göra en kommunikationsövning. Vi fick sätta oss två och två med ryggarna emot varandra. Den ena skulle förklara ett antal geometriska figurer som den andre skulle rita av utan att tjuvtitta. Poängen var att man skulle lära sig kommunicera. Eftersom man e sjukt tävlingsinriktad var det ju bara snabbast tid och vinst som räknades för undertecknad, men det började inte bra. Det första jag sa var "Ok, börja nere i vänsterkanten, rita en rektangel, 5 cm hög och 2 cm bred" varpå min mottagare i träningsuppgiften frågade "Jag vet inte vad det är för nåt, är det en sån där figur med tre kanter?". Såna frågor borde besvaras med ett knytnävsslag.

Bara i U.S.fucking.A...

TV-tips: TV3 inatt, 01:15. Njut.

Kanske ska sluta gnälla över småkronerna jag förlorade i min fond. (Klicka)

At my signal....



Förresten, om ni blev lite avis ang. StarGate-skivorna så kolla in det här. Snacka om spänd förväntan! Tippar på minst 5 Oscar! Fan va jag längtar.



Nu blir det ett par StarGate-avsnitt till.


. Jocke

Kommentarer
Postat av: .Henke

Ta bort Stargate! Ta bort Star trek. AHHH BOB SAGET!

2008-01-25 @ 16:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0