Men stoppa upp eran jävla gala i röven!


First of... hahaha äntligen har man en mental musikvideo till The Business - Drinking 'n Driving. Tack Juden, Danne o kanske framförallt Matte! De är väl som Lilltjack sa: Hjälm o säkavstånd på 20 m! Trodde bara att de gällde Boris..

Radioskvalkanalen P3 har ju sin gala (vem har inte de nuförtiden..) på fredag o de har tamigfan ingen missat som har en radio (antagligen oavsett kanal) på sitt jobb. De matas info, info o åter info dagarna i ända! Till slut så stod jag inte emot längre o kollade upp vilka som var nominerade..

Årets nykomling:
Adam Tensta
Maia Hirasawa
Million Stylez
Neverstore
Those Dancing Days

Nja... här lägger jag min röst på Boris The Blade. Man ska inte underskatta fyllekareoke! Av dom nominerade röstar jag på Neverstore..

Årets kvinnliga artist
Säkert! - Säkert!
Laleh - Prinsessor
Maia Hirasawa - Though, I?m Just Me
Miss Li - God Put A Rainbow in The Sky
September - Dancing Shoes

Absolut inte Laleh iaf... bara hennes jävla trams till ledmotiv till Arn får mig att aldrig se filmen (som om de nånsin hade varit aktuellt.... svensk film... I'll pass...) Hade de gått hade jag röstat på Linn

Årets manliga artist
Salem Al Fakir - This is Who I Am
Lars Winnerbäck - Daugava
Jens Lekman - Night Falls over Kortedala
Mange Schmidt - Känslan kommer tillbaks
Danny - Heart.Beats

Danny... dannny!? DANNY!!!!? Vafan liksom. "prins" Carl Philip är ju mer manlig! Mmmm o Jens Lekman... ahhhh! De skjuts fan för lite and don't even get me started on Salem... MADNESS. Fronda borde varit ensam nominerad för Tomtar!

Årets grupp
Kent - Tillbaka till samtiden
Sahara Hotnights - What if Leaving is A Loving Thing
Shout out Louds - Our Ill Wills
The Ark - Prayer for The Weekend
Mando Diao - Never Seen The Light of Day

Om man är större än alla dessa band tillsammans är man tydligen lite för bra för att nomineras... men men jag röstar likt förbannat på The Hives. The Ark har bara fört ett enda glatt minne med sig nånsin men de berodde mer på Juden O Bardh än dom själva..

Årets låt
Mange Schmidt feat. Petter - Giftig
Sahara Hotnights - Cheek to Cheek
Kleerup with Robyn - With Every Heartbeat
Oh Laura - Release Me
Säkert! - Vi kommer att dö samtidigt

Nej nej nej... gör om gör rätt! Åter igen röstar jag på The Hives (Return the favour)

Guldmicken (tilldelas årets bästa liveakt)
Salem Al Fakir
Säkert!
Laakso
Mustasch
Timo Räisänen

Den enda svenska liveakt jag såg 2007 var "eksjö yngre" Men om jag hade behövt se nån av ovanstående alternativ hade de blivit Mustasch antar jag

Årets pop
Jens Lekman - Night Falls over Kortedala
Anna Järvinen - Jag fick feeling
Sambassadeur - Migration
Taken by Trees - Open Field
Friday Bridge - Intricacy

Vill man verkligen vinna här...? Startfältet i den här kategorien får en dra paralleler från skoltiden då "den fete", "tjejen" o "han som var bättre på o läsa" Stod kvar i målet när man valde lag till rastens fotbollsfight...

Årets dans
Minilogue - samlad produktion
Aril Brikha - Ex Machina
Tiger Stripes - samlad produktion
The Field - From here We Go Sublime
Axwell - samlad production

Va?

Årets rock/metal
Kongh - Counting Heartbeats
Marduk - Rom 5:12
Arch Enemy - Rise of The Tyrant
Dark Tranquillity - Fiction
Mustasch - Latest Version of The Truth

Får be Chappe om råd här antar jag men Mustasch vet jag ju iaf vilka de är..

Årets hiphop/soul
Petter - God Damn it
Ken - Äntligen hemma
Adam Tensta - It?s A Tensta Thing
Million stylez - From A far
Basutbudet - Svensk bas

Hahaha petter... ja jävlar "de går bra nu"

Nä P3... detta är verkligen inget måste! Tacka vet jag Dropkick i Götet den 30:e Mars. Då intar vi Resturang Trägårn igen. Toppa fyllekalaset från förra året kanske?

.Henke

Kommentarer
Postat av: Jocke

haha håller med i stort sett allt, the ark.. ja jävlar vilken kväll =) årets dans tänkte jag det du skrev när jag läste grupperna hehe hade inte hört ett enda namn innan, stabilt =) Frondas tomtar borde varit nominerad som du sa, årets jullåt för bövelen! dropkick > p3.

2008-01-18 @ 15:52:28
URL: http://pals.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0