Bojkotter och Keith Richards

Om man inte är förbannad redan när man tittar ut genom fönstret blir man det när man läser debattartiklar och öppnar dagens tidning. Mycket ilska nu, var ska jag börja. IPRED-lagen kanske? Snacka om att skjuta sig i foten, som Jason menar. Jag vet, vi lägger ner en jävla massa energi, tid och pengar på att jaga folk som lämnat 80/90-talet och istället vill ha sin musik och film digitalt via nätet. "Vaddå? Fortsätta spinna på idén och hitta ett sätt att tjäna pengar via nätet istället? Nej nej för bövelen. Folk ska köpa plastskivor och vi ska fortsätta ge ut skitskivor med 2-3 hits på varje platta. Köpa enskilda låtar? hahahah nej nej." Ser man till de "artister" som ställt sig bakom den senaste artikeln märker man att det är artister som säkert vill ha lite PR, för deras alster lär väl knappast KOPIERAS (skillnad på att stjäla och kopiera!!!!) på nätet. Och Per Gessle är fanimej den sista som ska uttala sig i frågan om att kopiera och sno. Jävla poptomte.

Älskar för övrigt "You wouldn't steal a car"-krafset som numera finns innan filmen börjar. Att ta en orginalinspelning från någon är fel, det är stöld. För då tar man något som bara finns i ett exemplar. Att kopiera en inspelning är kanske lite skillnad? Seriöst, vem fan pungar ut 150-200 spänn för en plastskiva när man kan dra hem plattan på några sekunder hemma vid datorn? Och kan inte bolagen få tummen ur och glida in på 2000-talet så får de faktiskt skylla sig själva. Svälj stoltheten och öppna ögonen.

Vidare till nästa bojkott. Nordea. Hej då. Jo jag vet, pensionen räknas ut på vad man har tjänat under hela sitt arbetsliv, men tjänar man miljoner under sitt liv va fan ska man då ha en pension på 100+ miljoner till? Var kommer de pengarna ifrån? Mina surt ihopjobbade pengar? Fy fan säger jag bara. Det rimmar dåligt när denna hemska "finanskris" pågår. Men miljarder i "hjälppaket" från staten ska de ha! För de måste ju täcka upp sina lån, och pensionsavtal då...  aaahhhh BOB SAGET!!¤1"#!

Henrik Rydström. Han bojkottar landslaget. Jag bojkottar också landslaget för jag gillar inte vissa personer inom Svensk Fotboll. Det gör inte Henrik Rydström heller. Henrik Rydström och jag är lika bra på fotboll typ. Vi skulle aldrig få spela i landslaget. Därför bojkottar vi det Svenska landslaget. Henrik Rydström och jag.

Rolling Stones har jag bojkottat sedan länge, men av helt andra anledningar. Beatles > RS. Men Keith Richards är en man som aldrig får dö. Men när han väl gör det borde de trycka in honom i en flaska med rom, som såna där gamla skepp ni vet, fast nu ska flaskan vara fylld med rom. Bjuder på två fina covers.

Lerning the game


Cocaine Blues


Det var kul att jobba i bruza i tisdags. 7-0. Det finns bara ett lag i Sverige.


. Jocke

Kommentarer
Postat av: Danne

yryeLNfffis/SJytxjmsVEI/AAAAAAAABg4/uNYQEt8Un4E/dirk+kuyt+superman.jpg" rel="nofollow">http://lh3.ggpht.com/yryeLNfffis/SJytxjmsVEI/AAAAAAAABg4/uNYQEt8Un4E/dirk+kuyt+superman.jpg <--- glööööd =)

2008-11-15 @ 18:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0