skitiga punkcovers och ett finalklart DRM!

Börjar med Eksjös nästa musikexport, Patet90. Igår spelade de in 7 tighta covers och känslan var högstadie, HB, fester, tshirts-varma dagar och massiv lyssning på punkrock. Fina minnen. Länk hittas här nedan. Jag väntar på min autografbeprydda planch Tobbe!

[http://data.fuskbugg.se/skalman01/Patet90.rar]
...Blitzkrieg Bop(The Ramones Cover).mp3
...Bullion(Millencolin Cover).mp3
...Don't Take Me For Granted(Social Dis.mp3
...Saturday Night.mp3
...Smash(The Offspring Cover).mp3
...The Kids Aren't Alright(The Offsprin.mp3
...Want You Bad(The Offspring Cover).mp3

Vill också passa på att gratta Tobbe i efterskott till födelsedag numero 20! Nu kanske man slipper paniksamtalen strax innan stängningsdags på gröna skylten.

Fortsätter i musikens tecken. MxPx släppte för en vecka sedan ett samlingsalbum, The Ultimate Collection. Införskaffa omgående! Satan vilket godis för öronen. Hittar inte plattan på vare sig CDON eller Ginza, sjukt. Nåja, den finns på en torrentsida nära dig!

Semifinaler utspelade sig i Ingatorp i Söndags. De Regerande Mästarna mötte His/Mais. Tight match där His/Mais dittills hade vunnit 3 raka perioder med 13-0, dags för payback sly-style! Läs mer om sjöslaget [här]. På tal om sjöslag, har fortfarande inte hört rapporten från klubbfesten med Sniper. Varför denna mörkläggning? Det enda jag hörde var att Wikby vaknade upp på en svit på Eksjö Hotell, men mer förtäljer inte historien...

Allsvenskan. Köpte mig ABs superguide idag inför premiären på Söndag. Blandad läsning, ett par godbitar, orkar inte komentera allt. Men en sak va rätt skoj, ett citat från Henrik Martinsson, ordförande i LSK Fans: "På läktaren lär vi få kämpa för att höras, men vi ska göra vårt bästa. Vi är ändå 50-100 på hemmamatcherna." Tyckte det va lite gulligt faktiskt. Har inte hunnit läsa hela bilagan än, den är fylld med en massa skräp om råttor och annat löst pack, återkommer som sagt med kommentarer.

Ska bli tokigt roligt att åka upp till Peking på Söndag tillsammans med 6000 bröder och systrar. Stoffe skulle visst ta sig i kragen och ratta bussen upp, bra där! Tittar man ut dör tändningen något med tanke på all jefla vit fotbollsdödarsnö, men vädret skulle visst ändras till helgen, jag håller tummarna.

Förresten, drömelvan, någon som är sugen på att sponsra mig med 50 spänn när säsongen e färdig? Danne, du borde veta mitt kontonummer vid det här laget, du kan sätta in pengarna där istället för den ordinarie kakburken. Hojta till om ni e sugna så fixar jag en liga!

Känn lite på riffen:


The Hives / The Kinks?



Nu blir det den andra filmen i Irene Huss filmserie, "Den krossade tanghästen". Vad är egentligen en tanghäst förresten?


. Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0