En genomgång av drömelvan



Löjligt enkelt egentligen. Jag citerar för er med dålig syn: "Om jag ska vara ärlig så verkar det här vara ett väldigt starkt lag som säkert kommer att gå långt." Om långt är numero uno så är Sportbladet helt rätt ute.

Nåja, här är en snabbkoll på lagen som är med, tillsammans med en personlig kommentar.

1 Henkes Eleven - Henke Johnsson
Det mest förutsägbara laget i ligan. Eftersom England inte är med har han bytt färgerna vitt och rött mot rött, grönt och gult. "Christinafanatism" som gått överstyr. Jämt lag men eftersom han satt el capitän på Christina kommer det bli många minuspoäng för alla filmningar som resulterar i kort av gul valör.

2 Chick Chicko - Mikael Andersson
Återkommer med en kommentar när han bestämt vilket lag han ska spela med. Mörkning eller gardering?

3 Ibrakadabra - Mikael Andersson
-//-

4 gooners - Mattias Börjesson
Började antagligen lägga till alla arsenal-spelare han hittade, men upptäckte nog ganska fort att det knappast skulle gå vägen, varken i poängutdelning eller i att fylla ett helt lag. Stort minus för att han tog med Mr boom boom hansson. Inget större hot i ligan, fick dock ett litet leende på läpparna när jag såg att han hade med två spelare från barca, en som spelar där nu och en som kommer tillbaka efter EM... :-)

5 Schoolyard Eleven - David Feldell
Man får inte pluspoäng för att man har pengar kvar i kassan. Lika snål som Halmstad ser det ut som. Bra lag som ger mycket poäng om Österrike går långt... och med sidleds-danne på mitten kan det väl aldrig gå fel?

6 Cirkus Zlatan - Mikael Andersson
-//-

7 Where is England - christofer stenström
Where is taco? Kopierade mitt anfallspar rakt av, men jag är man kategori större och bytte mitt. Men det ser hett ut, tyvärr. Backlinjen kommer läcka och en maräng till målvakt är illa. Ser farligt likt ut som Niva's elva.. hmmm... Enligt honom själv är hans elva sylvass, sylvass som en fingerborg säger jag.

8 Mrfat - Niklas Isacson
Sökord: Kroatien. Har inte sett ett så trött lag sedan lilltrollet somnade med sportbladet över sig på Hultsfred. "Jag e fan inte grek!!"

9 limpans fc - linus isaksson
Limpowitz fick för mkt sol i Hawaii, det säkraste kortet är inte med. Kanske har han äntligen insett hur jävla kass Allbäck är? Pluspoäng för Deco dock. :-) Men det här laget krigar om jumboplatsen.

10 Ruotsi United - Joakim Andersson
Kommentarer överlåter jag till övriga deltagare. Men jag säger såhär, jag låter poängen tala.


I skrivande stund saknas Danne "baby face" Claesson, men en spansk liverpool-elva dyker väl upp så småningom. Jonne tackade nej till årets drömelva. Mannen som lyckats med att hamna på jumbo trots att ha kopierat alla andras lag, men så går det när man ligger en omgång efter hela tiden. Bush syns heller inte till, antagligen skickar han in sin elva i slutminuterna och känner man bush kommer det va fyllt av polacker, rumäner, ryssar och greker. Mr 100% satsar alltid på överraskningar. Även Börjesson den äldre saknas, men han lärde väl sig läxan förra mästerskapet.

Om en vecka trallar Henke på [Ball i Overall]


. Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0