Löneökning, trevligt trevligt!


Snacka om att gå på ångorna nu.. övertid tar sannerligen musten ur en. Hela söndagen spenderades ju i ångest deluxe när man visste att de var öt på måndagen. Men jag gick trots det in i jobbmatchen denna veckan med en solid 2-0 ledning!

Kollade tv till 2-tiden o vaknade sedan första gången vid 3:15 o andra gången vid 4:45! Bara o kyssa knogarna o en klapp på axeln för en väl genomförd match! Men föga anade jag att man skulle åka hem med en liknande känsla  som den från innebandyn igår. Totalt ras i slutet! Först började de jävlas o ha sig på jobbet. Fel dag o ta på sig ett nytt "matchställ" för de spilldes/skvätte inte lite... o sen när man trodde var fri från skit så läser man på sportbladet att Ronaldos nya kontrakt ger honom 1,8 mills i veckan. Lite mer än 10700 i timmen. Han har i princip ens årslön på en dag... Fan va jag älskar när de går bra för folk! Industri var tydligen fel branch.. märkligt!

O sen kommer man hem till kaos oxå. Ärligt grabbar... vem av er bor i min lägenhet när jag e borta? Knarkkvart för fan! Tror de börjar krafsa i mitt kök oxå snart om jag inte tar tag i disken. Inga bananas dock, när dom dyker upp vet man att slaget är över. Fronten har fallit o köket har körts över 1939stylie!

Lite nyttigt formfranska i toastern nu, fet ost på de med! "Guess who's coming to dinner..."

.Henke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0