Från medeltid till sedeltid

Var på A6 idag och synade den där otroligt fula tavlan som hänger vid McDonalds och toan, har alltid tyckt att den är aningen abstrakt och lite väl fritänkande. Hittade en hel del roliga inslag och tog kort. Jag har ingen aning om det politiska budskapet från herrerna som målat tavlan, men jag har mina misstankar om att de huserar långt bort på högerflanken.

image38
Vet inte riktigt vad jag ska säga, för mig ser det ut som en muslim som ber,
och alla kan väl läsa banderollen.


image39
Jaaa.. en man av fjärran härkomst som huserar i en skräpcontainer.
Man kan dra många slutsatser av det. Hörde jag ordet husneger?


image40
Den här bilden lämnar inget som helst utrymme för spekulationer tycker jag.
Rätt på bara.


image41
Lite knepigt inslag på helheten av den här tavlan. En snut sitter på motorhuven
och väntar på nåt(?), och man ser ett par nakna ben i baksätet på snutbilen. Vafalls?

Och när vi ändå är inne på det här spåret så kan ni kolla in ett kul klipp. Kvinnan i klippet är Christine Axelsson och är ordförande för socialdemokraterna i Malmö kommun, eller var det NSF?



Var för övrigt även på Restaurant Dragon på A6, har aldrig sett så stora kebabtallrikar i hela mitt liv. Tror nog bara Benny skulle få i sig en sån om jag ska vara ärlig.

Två dagar kvar till årets derby och det börjar kännas rejält i magen nu. Sorkjävlarna ska få tugga både gräs och asfalt. Full fart framåt!

Dagens citat: ”Dina kunder behöver inte tala ryska – de kommer att förstå oss ändå”


. Jocke

Kommentarer
Postat av: Mattias

hahaha husneger =) men vilka tavlor...naaaz! :)

2007-09-23 @ 19:34:24
URL: http://www.gooner.se/wordpress
Postat av: . Henke

inte riktigt rumsrena va?

2007-09-24 @ 00:29:47
Postat av: Jocke

Rumsren eller inte, ska trycka upp dom där bilderna och ha som tavla hemma. =) Skulle väl passa med en husneger mellan dina gudfadern-tavlor Henke? Eller mellan de kubiska erigerade lemm-tavlorna du har Boris? :D

2007-09-24 @ 08:46:04
URL: http://pals.blogg.se
Postat av: Martina

Haha, vad roligt med bilderna, jag stod nämligen bara för ngr veckor sen och glodde på den där tavlan och hade samma tankar.. Tokigt

2007-09-24 @ 19:21:26
Postat av: . Henke

haha ja det eller en fet poster på danne iklädd sin gula tröja eller en bild där han håller i ett paket med Tortillas Soft!

2007-09-24 @ 23:12:44
Postat av: . Henke

Välkommen in i spelet Martina med en kommentar f'sten

2007-09-24 @ 23:14:45
Postat av: Martina

Tack så mycket! I´ll be back ;)

2007-09-25 @ 15:15:59
Postat av: Jocke

Long time reader, first time poster på den Martina. =) willkommen!

2007-09-26 @ 11:10:10
URL: http://pals.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0