Skattefusk = SM-Guld

I skatteparadiset Göteborg firas det smutsigaste guldet sen mannaminne. Bara att gratulera antar jag.. eller inte. För det var ju mål på Råttsunda mot ajk, det såg ju linjedomaren helt glasklart där han stod 30 meter vid sidlinjen framför mållinjen. Ska inte jiddra, trodde på ännu en mellansäsong för Stockholms Stolthet. UEFA nästa säsong med sköna utlandsresor och det ska bli kul att se Kurre nu när han kommit igång plus våra nyförvärv. Men jag tänker fan inte gratulera GBG! Det som gjorde mig mest sur i söndags var ändå de 11 blåblåa som sprang runt som ett gäng stressade gnuer på savannen. 0p mot ett träskgäng som åkte ur är fan inte ok!

Var chockad i söndags, men det slår inte min fågelholkpose jag fick när jag läste det här. Tryckfels-nisse har varit i farten och glömt lägga till en etta i början där. 41 år? Hej botox.


Skickade äntligen in mina nomineringar till Guldskölden idag. Nominerare följande:

Sveriges bästa TV-kommentator:  Henrik Strömblad
Sveriges bästa radio-kommentator:  Lasse Grankvist
Sveriges bästa bisittare/expertkommentator (TV/Radio):  Glenn Hysén
Sveriges bästa programledare/studioankare:  Claes Runheim
Sveriges bästa studioexpert:  Niklas Wikegård
Sveriges bästa krönikör:  Erik Niva
Sveriges bästa sportjournalist alla kategorier:  Lasse Grankvist
SvenskaFans bästa skribent:  Wille Bäckström
Vem av Sveriges sportjournalister vill du ge en känga: Kviborg.


Snart kommer Shejk Johnson hem. 50 spänn på att han har helskägg och turban när man ser honom nästa gång.

Barcelonasonen Fabregas tog 1p till Arsenal mot L'pool tidigare i veckan, det var lite roligt. Kaxa på du Boris, snart kommer han hem igen!

Inget YouTube idag. Ska lira Portal tills min huvudvärk försvinner. Sitta framför en vit skärm med epelepsiframkallande effekter brukar ju funka.


. Jocke


Kommentarer
Postat av: GLENN-GLENN

Fan du behöver ju bara köra ren vodka i käften så får du en blandad drink - Vodka Sour... INGET GULD TILL RÖVBALTERNA I ÅR!!!

2007-10-30 @ 21:06:27
Postat av: haha

HEJJA BP!!!!!!!!!!!! haha

2007-10-30 @ 23:35:08
Postat av: Joakim

Detta är ju inga ord att ta på allvar utan bara gnäll från en bitter stockholmare...

stackare

2007-10-31 @ 00:28:29
Postat av: Adde

Tragiskt att ni inte vann skansen, men vad har göteborgs skattesmäll med årets prestation att göra? Du är patetiskt..

2007-10-31 @ 01:20:36
Postat av: Chris.

Jag vet inte riktigt varför jag kommenterar. Men jag måste bara belysa bitterheten som lyser genom så tydligt när du jämför sportsliga prestationer med ekonomiska situationer inom klubben, har de två verkligen något gemensamt. Och nej, det var inte mål, men om du ser över hela säsongen, kan du i ärlighetens namn säga att du inte sett något annat lag, ex. ett sthlm's lag, som fått en liten knuff i ryggen genom en offside miss här eller en bortdömd mål där? Det är fotboll, och bannemej om du inte ser det så är du inget sportsfan.

Mvh,
Chris.

2007-10-31 @ 03:14:38
Postat av: djdjdjdjdjdjdjdjjdjdjdj

Dra igen käften och sök tröst hos några andra av !"APGÅRDENS"! "surpottor"!! Snacka om en som skulle behöva lipa ut hos sin APMORSA!! En totalt oförmögen liten SKITUNGE är vad du är!



!"A.I.K"!
Klubben Stockholm ska va stolta över å inte nå jävla samling djur!!
DRA TE SKANSEN ME DIG Å LÅT OSS VANLIGA MÄNNISKOR FÅ VA IFRÉ FRÅN SÅNA SOM DIG
din lille missbildade snorvalp.

2007-10-31 @ 07:38:39
Postat av: Månsson

Sorgligt när förlorarna inte bara kan acceptera att de förlorat. IFK vann, och det är alltid bättre än när ett stockholmslag vinner. Finns fan inget värre folkslag än stockholmare, och du bevisar bara min teori.

2007-10-31 @ 08:02:42
URL: http://maansson.blogspot.com
Postat av: pelle balle pulle mulle

haha e så glad att D.I.F = (Djurens internationela förening) torska på ett sånt här sätt och att GNAGET är orsaken alltid lika härligt!!!! AIKKKKKKKK AIKKKK AIKKKKKKKKKKKKKK!!!!

2007-10-31 @ 08:16:44
Postat av: Jocke

Haha visste väl att överskriften skulle locka hit lite folk. Känner mig som anrell eller laul med tanke på all pubertal kritik en del skrivit.

GLENN-GLEEM: Haha kudos på den ordvitsen. Men balter? Kul kritik, men svär för fan inte i våran blogg.

Joakim: Schysst namn förvisso men du verkar ha samma IQ i antal som ditt namn. Var är bitterheten? Skrev ju för bövelen att jag var nöjd med en UEFA-plats och det lilla silvret.

Adde: Prestationen i den frågan torde ju vara att GBG inte blev degraderade, eller fick något kännbart straff. Fråga Öster t ex. Men i GBG's fall var det ju fiffel och mygel med övergångar och "gåvor". Dvs spelare som inte skulle spelat där eftersom dom egentligen inte hade råd. Köp spelare på krita istället och håll käft.

Chris: Se svaret ovan. Du menar alltså att ekonomi och den sportsliga inte hänger ihop? Aight, dra bort ett par millar från vilket lag som helst i Allsvenskan så ska vi se hur det går efter fönstret på sommaren. Eller AIK anno 04/05, ekonomi hade inget med det att göra eller? Självklart får väl alla lag något de inte borde få dömt till sig, men nu snackar vi ett mål som avgjorde hela ligan, av en linjedomare som inte ens var i linje med bollen. Vad är en offsidemiss mot ett fatalt feldömt mål i näst sista omgången?

Till alla: Absolut inte bitter. Varför skulle man vara det? Sen 2000 har vi följande placeringar: 1, 2, 1, 1, 4, 1, 6 och nu i år 3. UEFA nästa säsong och stjärnan på tröjan lyser som aldrig förr. Funkar för mig.

dj x11: Med tanke på dina meningsuppbyggnader, ditt ovårdade språk och ett obefintligt ordförråd så lägger jag mina pengar på att du går under katagorin "sork". Vad menar du med "stolt över"? Ni har inte legat före DIF på hela säsongen, inte vunnit på de senaste 6 matcherna eller gjort ett mål de senaste 4. Missat europa-spel nästa säsong och har en hedersmedlem som i själva verket är Djurgårdare. Och oförmögen? Jag är nog aningen rikare än dig, eller vad lyfter du på samhall?

Månsson: Nja, jag tycker det är lite mer sorgligt när ett lag drar in miljoner pga en linjedomare viftar med flaggan som en kåt liten iller. Din tes är aningen skev eftersom alla, inkl. du, tar för givet att jag bor i Sthlm när jag i själva verket bor i Småland. Hej fördomar. Kom på något nytt.

pelle(..): Ordvitsarnas man ser jag. Skön ramsa, verkar vara specialgjord för en som stammar dessutom. Ett par fler A och ett par K mindre. Blir lite hackigt i slutet där annars. Gnaget var inte orsaken till någonting förresten, ni gjorde det ni är bäst på - att förlora.

"Thank you, come again."

2007-10-31 @ 12:30:22
URL: http://pals.blogg.se
Postat av: Anonym

Vi är Djurgå´n vi är mkt bättre, vi är Djurgå´n inte AIK

2007-11-01 @ 03:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0