Framtidsvärvningar och innebandy

image84This just in. Ingen innebandy idag i den hetaste ligan sedan Royal League. Nästa söndag är det dock dags för laget med de tunga namnen att visa att de Regerande Mästarna även kommer heta detta nästa säsong.
Så fort jag får tag på grabben som är ansvarig för hela korpenligan så lägger jag upp statistik, spelschema och lite annat smått och gott på våran sida @ SF.

I övrigt ville jag bara nämna lite löst sådär att Ellos verkar ha hittat ett vinnande koncept som ingen annan har tänkt på. Hela deras strategi går ut på att värva de äldsta spelarna till det dyraste priset. Först var det ju Svensson och Svensson som vägs in på 32 respektive 34 år. I år slösar man inte på artilleriet och kallar in Lucic, wtf?, som blåser förbi de unga mittfältsgeneralerna och vägs in på hela 35 fucking år. Han har framtiden för sig så att säga. För att inte tala om hur jävla värdelös han är. Trodde de lärde sig läxan och såg bristerna mot Valencia. Tydligen går rutin före skills. Måste dock påpeka att de som Elfsborg hittills har värvat endast har rutin på en sak, att inte vinna ett skit.

Mer allsvenskan. Det här är lite sent, men än dock viktigt att påpeka. Maratonlistorna släpptes för någon dag sedan, och det är lite kul. För 2000-talet finns det bara en klubb som levererat, DIF. Tar bara med relevanta lag, läs: hatlag, så här är lite godis:

Marathontabellen, 2000-talet

1. Djurgården 337 poäng (7 säsonger)
2. IFK Göteborg 334 (8)
3. Hammarby 326 (8)
8. AIK 278 (7)


Flest gjorda mål per lag och år, 2000-talet

1. Djurgården 45,3 (7 säsonger)
5. Hammarby 39,8 (8)
6. IFK Göteborg 38,0 (8)
7. AIK 37,1 (7)


Sämsta säsongen, 2000-talet

1. Djurgården 40 poäng (år 2006)
2. Hammarby 32 (2002)
8. IFK Göteborg 27 (2002)
11. AIK 25 (2004)

SM-Guld, 2000-talet
1. Djurgården 3st
2. Göteborg, Malmö, Hammarby, Elfsborg och Halmstad på vardera 1 SM-tecken.

image85
Idag på jobbet städade jag ut julen. Dejligt. När jag kom hem var det likadant. Nerplockning av allt, avtagande av julpynt i granen, nya gardiner, dammsugning och golvtorkning. Det var precis så roligt som det låter. Jag bar upp mer grejer på vinden än det jag tog ner innan jul, hur fan gick det till? Tog ett par timmar att bli klart men nu ser det i alla fall respektabelt ut här hemma igen! Skönt att bli av med alla julsaker. Det enda som saknas nu i vardagsrummet är en stor fet jävla buddhastaty av Stefan Rehn på ett gult, rött och blått podie med djurgårdsljus vid sidan om och en stor fana som vajar i taket. Är dock inte säker på att min andra hälft är så sugen på det.


Nu är det snart sporten på fyran. Kanon #1 borde vara alla järnkaminer på Hovet mot Luleå, annars vet jag en redaktion som ligger illa till. Skål!







. Jocke


Kommentarer
Postat av: .Henke

Jag var där, var vart du..? Määäääktigt!

2008-01-07 @ 02:27:27
URL: http://pals.blogg.se
Postat av: Jocke

Innebandyn eller matchen? :P Jag slet för brödfödan, aldrig att jag missar en stor satsning igen. verkar ha varit en feeeeeeet stämning! forza

2008-01-07 @ 11:53:08
URL: http://pals.blogg.se
Postat av: .Henke

Ja de var fan über!

2008-01-07 @ 13:48:41
URL: http://pals.blogg.se
Postat av: Danne

"aldrig att jag missar en stor satsning igen" kom ihåg dom orden =) sen när blev du forward juden? Måste man inte kunna hålla i en innebandyklubba för det? =) ska bli skoj o se iaf.. riktigt skoj :)

2008-01-07 @ 16:37:30
Postat av: Jocke

Gör det, jag har förresten alla sms sparade om en annan match i karlstad från en viss Herr Claesson som skickade både en och två dissar, men hur gick det med den resan? =) målvakt på pappret men forward i blodet, pallar inga fler slagskott till bakåtpass en säsong till hehe nu e det jag som ligger framför dig i banan och du ska få känna på ett par sköna pass i dungahöjd! =)

2008-01-08 @ 08:18:30
URL: http://pals.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0