"oj, batteriet dog visst i min kontroll.."

image126Vilken hjälte. Vilken glans. Vilken succé. Vilken revanch! När man har mitt jobb lär man sig älska dansbandsmusik, stoffe kan nog intyga detta. Christer fucking Sjögren. Vilken man. Vilken oerhört tysk schlagerhit han överraskar med. Ska fan rösta på den här i finalen sen. Det finns fler som håller med mig!
Sjukt egentligen vad tiden går fort, va inte längesen man baxnade när den här låten rullade på TVn. TANZEN!!@ Kan inte påstå att man gillar tävlingen speciellt mkt, men en del bidrag e så roliga att man måste se dom. Ibland undrar man ju vad folk tänker på i vissa länder som kan lägga telefonpengar på att rösta fram muppar som i länken ovan. HAN HAR EN STJÄRNA PÅ HUVUDET!!!!

Angående rubriken. I söndags var det uppvärmning på Henkes XBox. Äger ingen XBox själv, suger rätt rejält faktiskt eftersom jag hatar FPS-spel på kontroll. Nåja, han hivade iaf över en kontroll och började manuvrera i menyerna och drog fram ett 1 vs 1 lir. Visst tänkte jag,  jag kan tänka mig att ge ett par lektioner en söndag som denna men det började lite ovant eftersom jag inte hållt en XBox-kontroll innan. Men efter 2 spel så kröp det fram vem som egentligen kunde hantera en kontroll. Efter jag piskat upp honom med le sniperrifle och jag ledde i poängracet så "dog" hans kontroll helt plötsligt och oerhört lägligt. Hade några sekunder kvar tills winner-screener poppade fram innan han mycket lägligt bytte skärmläge. Nåja, jag kan se winner-screenen varje gång jag blundar, bara så du vet. En gång kung, alltid kung.

Tänker inte kommentera fiaskot i Ingatorp förresten, läs matchrapporten istället. Hata ingatorp-korpen!

Sånt här är kul att läsa. Skulle känna exakt likadant. Jag menar, vad är väl 180 mille?

Försäsongen började för en månad sen, och första försäsongsmatchen har spelats mot BP. Tung vinst med 2-0, Micke och Enrico nätade. Ser bra ut, sköna rapporter om våra nyförvärv som ska bli riktigt roligt att se när säsongen drar igång. Längtar nåt så förbannat till ligan drar igång. Tur man har La Liga så abstinensen går ner lite, nåt annat finns det ju inte att kolla på just nu eftersom CL har paus.

La till en ny het figur i bannern förresten, va tycker ni? Det blir den här bloggens språkrör då det han hojtar ut kommer ändras med jämna mellanrum. Just nu diggar han, som alla andra, CS's schlagerlåt. =)

Nu blir det att kolla till galaxen i www.planetia.net, hojta till om ni vill vara med och lira. Kan skapa en privat galax när den här rundan är över, Henke va lite småsugen i söndags när jag förklarade reglerna och vad spelet går ut på. Sci-Fi4Ever!


. Jocke


PS. Se för bövelen till att åka ut till Ingatorp på Söndag, vi behöver folk till matcherna som kan klappa igång ett par ramsor så man får lite tändning!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Om någon ställer kan man nog hänga på ut, men räkna med läktarvåld och böter för laget =)

2008-02-12 @ 20:34:17
URL: http://www.gooner.se
Postat av: .Henke

det var ju _din_ kontroll som dog! O jag hade nog vunnit till slut iaf.. klarat bioschock o cod4 än då?

2008-02-13 @ 16:32:18
Postat av: Jocke

klarade dom spelen innan dom ens kom ut!

2008-02-13 @ 18:22:33
Postat av: Anders

Kom för fan igen så ska ni få spö i valfritt jävla spel =)

2008-02-20 @ 05:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0