Ryssar, sport och YouTube-klipp

Ryssar har ju en benägenhet att göra många grodor, det e mycket spatsiba plus vodka och lite sunt förnuft med konsekvenstänkande. Många sköna exempel med ubåtshaverier och vem minns inte förra vintern när ett gäng ryssar åkte långfärdsskridskor och isen sprack och de blev fast och flöt runt där uppe i norr. Vodka var säkert inblandad i den fadäsen med. De är roliga de där ryssarna. Hittade en skön artikel i illvet igår, va tvungen att skanna av och dela med mig.

image49

Hett rykte: Oremo till DIF. Glödhett, för vi behöver fler anfallare. *ehm* Nåja, grabben har ju iaf visat att han kan göra mål, och det är alltid välkommet! Dock hörde jag att det tydligen behövs åtta siffror i budet för att Gefle ska ge tillåtelse för honom att dra på sig blå-blått. En ny 14-miljoners man?

På tal om DIF, vi manglade brynäs igår, och det känns oerhört skönt att hjälpa till med arbetet att få bort fläskberget Boork från allt vad hockey heter. Det är en samhällstjänst. HV grisar dock vidare. Bränner allt krut i seriespelet, men då går det som i förra årets slutspel. Sju sekunder, underbart är kort. (Kan nästan höra Danne koka borta på åvalla haha)

Snart bär det av till självmordsbombarnas förlovade land för min bloggkompanjon. Ett tips: Får du sitta jämte en turbanbeklädd man som satsar på prispallen i skägg-VM samt har en utbuktning runt magen med dynamitbälteform och heter nåt med 15 konsonanter, då är det bäst du chartrar ditt eget plan. Passar på att länka till den här bilden så har den här bloggen retat upp både ryssar och alla muslimer i världen idag.

Hett tips: Henrik Schyffert's blogg. Sköna rapporter från hans och Johan Glans turné. Finns även lite roliga historier och filmer med Betnér och andra roliga saker. Mycket nöje!

Avslutar (som vanligt?) med ett klipp från YouTube. Håller på att rippa gamla VHS-band och hittade ett litet guldkorn på min studentvideo. Farsan briljerar i videokunskap för morsan som inte hållt i en videokamera innan. Dålig kvalité, men så går det när man leker Aragorn och kameran ska föreställa ett svärd!





. Jocke

Kommentarer
Postat av: Henke

hahahaha bara ryssar till sånt. vilket annat land lyckas krocka med sitt lands smartaste (nåja) ungar med ett flygplan I LUFTEN!? hahaha man drar fortfarande på smilbanden av den historien. Studentvideon får kollas hemma för de går inte o surfa youtube här. Dom vill tydligen att man ska jobba istället!

2007-10-12 @ 12:02:47
Postat av: Danne

fan vilken hora du e!! Mår så jävla dåligt nu när jag kollade på länken =) den minuten kan mycket väl bli min sämsta i mitt liv, hehe :)

2007-10-12 @ 16:12:56
Postat av: Olof

Lika som bär? Rolle och Tony Leth..

2007-10-13 @ 12:23:11
Postat av: Henke

jag har svårt o se komiken i videon, men att pappa rolle numera finns på youtube är priceless

2007-10-13 @ 18:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0