Små gröna pojkar och minigolf

Dessa äckliga små gröna pojkar med ännu äckligare ledare vars motiv för att lägga ner så mycket energi för att leda dessa unga skaror ut i skogen och mysa i tält där storebror inte ser är högst misstänksamt.
De går runt på gator och torg här i Eksjö iklädd sina skjortor med färgen "Uttvättad ljusgrön" och luktar lägereld lång väg.. usch säger jag bara. Inte nog med det, den senaste busslasten som stannade till i våran trästad var tyskar. Unga tyskar i uniform som leds av en gammal trotjänare till tysk är mycket suspekt vill jag påstå. De sprang runt på torget och letade, men efter vad kan man fråga sig? Mystiken tätnar.

Min bloggkompanjon visade imorse ett första livstecken, dock lever han på lånad tid om man läser messet. Skulle tippa på att rösten stämplar ut nån gång imorgon. Farligt utomlands. Vill förresten bara tillägga att hans tips om nya skivor ska tas på allvar. Riktigt sköna plattor. Vill tipsa om ännu ett, dock inte så nytt, album. Neverstore's platta "Sevenhundred Sundays" går på högvarv här hemma för tillfället. Mumma!

La äntligen upp sidan för den beryktade minigof-cupen. Ni hittar den här.
Spelschema med datum kommer upp pronto!

Nahe, nu ska jag till Hamra och hugga av lite hår! Senaste i mellanöstern är tydligen att klippa hår med kniv eller liknande. Hoppas det bara är rykten, annars ber jag till högre makter att han är stadig i handen så han inte tar min skalp.


. Jocke

PS. tog 20 dagar att spotta ut sig ett nytt inlägg, ska inte upprepas! Skyller på massiva jobbpass och välförtjänt semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0