Filmkrönikan, den syrliga versionen



Ja med tanke på att filmkrönikan avverkar programledare som en annan byter underkläder bör man efter denna posten vara högvilt på svt!

Kommer bli 3 filmer som recenseras här idag, o de är inte vilken skit som helst heller.. de är av värsta sortens skit!! Blev rejält bestulen på tid i förmiddags när jag begick mentalt självmord genom att kolla på Pathfinder. Sweet mother of god säger jag!! Anledningen till att jag såg klart spektaklet var för att jag var nyfiken på hur Orlando Bloom skulle se ut som indian. Men lustigt nog dök han inte upp. Hans agent måste ha tappat stinget för en film där huvudvapnet är svärd o bilbåge brukar ju vara hans grej annars "Jag gör fan inte en film om jag inte får klyva nåns huvud"

Hatet mot filmen eskalerade när det visade sig att drakfolkets (NORDMÄN) ledare hette Gunnar. Vilken stridspitt med självaktning heter så..? Lille Skutt hade ingivt mer respekt.

Kan ge er en checklista så får ni kanske en bättre uppfattning:

Visdomsord från den kloke tribeledaren aka überindianen: check
Visdomsorden väger lätt när han 20 sek senare slits ihjäl av häst o rep: check
Droger i form av djungeltobak aka fredspipa: check
Vit malplacerad nordman i fiendeland som blir accepterad av indianer: check
Vit malplacerad nordman hämnas sin fejkpappas död på sitt egentliga kött o blod: check
Nordmännen pratar ett språk som ska låta nordiskt för alla förutom för oss som faktiskt bor här: check
(lite som danska när jag tänker efter)
Filmens finansiärer är stolta: inte check

Dagens rulle nr2 fick bli nonstop action med John McLane i: Live free or die hard. Haha... jävlar i mig inte en död sekund i filmen! Kändes skönt när den tog slut så man fick tillfälle att andas! Men den där Bruce asså... hur skulle världen se ut utan honom!? Ett unikum! Vem annars skulle i en o samma film kuna göra följande:

1. Tokköra bil och få den att ta ner en helikopter i rörelse
2. Lära sig flyga egen helikopter from scratch o sätta de på första försöket
3. Tokköra lastbil.. cabad eftersom ett jaktflyg blåst bort tak o större delar av jättesläpet
4. Hoppa på sjärtrodret på samma jaktflyg efter att ha fått piloten att fegskjuta ut sig med katapultstolen

Finns så mkt mer att berätta om men detta vara bara en slö dag på jobbet..

Sist men minst budget i dagens krönika får sveriges stoltaste film på länge stå för: Gangster
Här vet jag inte ens vart jag ska börja.. satt som ett frågetecken i fredags efter o ha sett den. Jag ogillar svensk film i allmänhet men hade ändå rätt höga förväntningar, jag menar.. Kjelle Bergqvist o Persbrandt i mafiamiljö borde vara godis. Men efter o ha castat dom 2 o gått bananas i rekvisitagarderoben så tog nog pengarna slut för manuset lyser med sin frånvaro. Har hört att de inte är en bra grej.. när sedan resten av "skådespelarna" får Mike Becks dito att verka redo för hollywood så är ju bottenbetyget bärgat med bravur!

Ingen filmkrönika kan klara sig utan att bjuda på en trailer.. inte heller denna! Håll till godo. OMG.. WTF? Är det bara jag som tycker han ser en aning sliten ut i skinnet.. nästan lite gammal? Skulle du lita på han i krig? ..inte jag heller!

Skulle jag få gå mental i hollywood skulle jag nog fixa Battle Royale, den sämmre am. versionen av en sjysst japanrulle. Skulle inte heller använda mig av ungdomar utan följande hjältar:

Sly (gärna i den outfiten från nyss visade trailer)
Chuck "Roundhouse kick" Norris
Steven "Fists only" Seagal
Arnold "The Guvernator" Schwarzenegger
Jackie "I do all stunts by myself coz I'm a retard" Chan
Jean Claude "gay gay gay" Van Damme (kanske i rollfiguren som sin egen brorsa, den filmen var ju inget förvirrande. helt plötsligt 2 talanglösa skådisar som inte kan prata utan o få glasen på bordet att vibrera)

O eftersom jag e svensk så kastar jag in Dolph "Ivan Drago.. Ivan.. IVAN???" Lundgren oxå.

Dra åt helvete vilken film de skulle bli.. här snackar vi dom mest omöjliga sparkar o slag (förutom från Steven för hans fightingteknink verkar kallas för: too slow grandpa. Biljakterna ska vi inte ens tala om och vi snackar nog 300.000 + avlossade skott men endast 2 förbrukade magasin. Vet inte hur dom lyckas kräma ut en sån jävla kapacitet ur magasinen men det är ju därför dom är hjältar o inte jag. Dom har helt enkelt de där lilla extra..! O allt avslutas med en sån fet jävla explosion som får Michael Bay att bli kladdig i boxershortsen!

6 av 5 möjliga biostolar skulle jag tro. Madness..? THIS IS BATTLE ROYALE!!!

. Henke

Kommentarer
Postat av: Jocke

haha godistext må jag säga. fick mig verkligen att vakna denna slöa torsdag. =)

2007-07-05 @ 11:42:24
URL: http://pals.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0