En pokerkväll att minnas*

Helkväll hos undertecknad med HORSE, sjuan och ett par korttrick av Robin. Tidigare under kvällen hade Stoffe försökt visa ett par trix med högst blandade resultat. Nåja, vi inledde med HORSE, och resultatmässigt sett var det väl de sämre i gemet som hade pokergudarna på sin sida, främst Stoffe. Bush hade sina 7,2:or (Han började kvällen med 3.5:or och avslutade med 7.2:or, helt logiskt.) som skötte snacket åt honom. Det gick så långt att jag till slut började skriva ner alla hans kommentarer. Här följer ett urval:

Spela med det du har!
Det blir nog lättast så..

Men han kan ju inte ha det du har, calla!!
En mycket djup analys av Herr Bush.

Börja med den lägst tankade.
Bush bidrar till diskussionen angående vem som ska börja rundan.

Om inte du gått ut så hade jag kunnat hela tiden!
Den numera klassiska kommentaren när vi spelade sjuan.

Gör en film om mig!
7.2'an har talat.

Hur många är vi? 4?
Efter 6 timmars spel.. vi var 5..

Och den absoluta favoriten..
Big blind lägger stora blind!!
Bush konstaterar! Vi kunde inte komma överrens om vem som skulle lägga BB i heads-up, slutade med att Dan Glimne fick ta emot ett antal samtal på sin mobil, han svarade dock aldrig med tanke på tidpunkten, och tur var väl det. Dan är förresten oerhört internationell på sitt mobilsvar, han snackar nämligen både på Svenska och Engelska. Respekt!


Här följer lite bilder från spektaklet.

image15

image16

image17

image18

image19

image20


Vi kan konstatera att Tim aka. Fisken behöver gå om både Matte A, B och C med tanke på hans dåliga oddsräknande. Vidare så skulle jag vilja se videoupptagning av den sista handen, i slowmotion. Den handen leder jag över Stoffe fram till rivern då han ber Robin om ett hjärter ess, det enda kortet som kan rädda honom. Gissa vilket kort som kom... Ser fram emot nästa gång! Då får Robin aldrig vara dealer.


. Jocke

Kommentarer
Postat av: . henke

den sista bilden po bush ar so jevla skitig!! inte ens jag o hall mor sa doligt efter hur manga dagar de nu ar vi har varit borta.. vi kan mkt val ha missat flyget... men skiiiiiit i de. finns ju MR BREWER!!!! varldens besta vodka... noja.. cyperns iaf :)

2007-07-31 @ 08:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0