Ayia Napa 2lax7


Olé.. trott lr ej, hall o jag kom hem till sverige utan den sköna svarta liksäcken runt oss. Detta hade kunnat bli ett mkt mkt roligt inlägg om de inte vore för mitt minne. Skulle haft en laptop med sig som uppsalatjejerna hade. Den ene bjöd för övrigt på en mkt rolig show. Kvinnan dök i me glasögon o cigg o kom till ytan me allt intakt. ..kan o andra sidan varit absinthen som spelade mig ett spratt.

Nåja.. dom första dagarna förde jag lite "dagbok" i form av ledord i mobilen.. synd bara att jag inte fattar hälften av som menas. Talar i gåtor till o me för mig själv.. "fan va solen tar här nere" men men here goes:

Dag1: passet, turistpoäng

Detta kan jag ju faktiskt redogöra för eftersom vi fick vuxenpoäng den kvällen oxå genom att inte gå ut utan gick o la oss bra tidigt (sviterna efter semesterfírandet 2 dagar tidigare satt i) Passet ja... fy fan va de frös till is i magen vid incheckningen.. jag lämnade in mitt o eriks pass samt biljetterna varpå hon började knappa sådär frekvent man bara ser på film (fast då verkar allt dom ska skriva stavas med max 4 olika tangenter.. märkligt) till hon tar upp mitt pass, ryggar tillbaka lite, tittar på mig, vänder sig till sin kollega som säger: "nej de här passet kan du inte åka med" AHHHHHHHH tänkte jag.. vafan gör man nu då "du får gå till tullverket o skaffa ett provisoriskt" Phew..

Vi vandrar dit o ser fanimig sveriges tröttaste tulltjänsteman in action 05:30 på morgonen.. skalman e ju snabb i jämförelse.. dom vet hur man luras oxå dom asen... 980 kr kostade de.. billigt utav bara helvete ju. "DÅ TAR JAG TVÅ!!"

Turistpoängen då.. egentligen bara lite bilder på nåt gamalt monument. vi döpte snabbt om de till Monomix så vi hade lite referenspunkter. när vi kom hem fick vi i oss lite corona o en snabb hatt Mr Brewer för att sen som sagt sova lite.

En annan "cool" sak från dag 1 var väl att vi satt jämte Nicklas Hjalmarsson på flyget som påstod att hans Hv-hjärta var för stort för att spela med lule.. bah.. de köpte jag o erik aldrig riktigt!

Dag2: Poolbar, beachparty, daddys

Haha fy fan.. här påbörjade jag o erik egentligen våran resa av fylla o elakheter.. våran första dagsfylla vid Kalypso var ju helt jävla enorm.. tror vi började dra i oss öl vid 11 nån gång o tröttnade ganska snabbt på de o började ösa i long island istället... tjena... vi somnade i solen oxå, den brännan sitter fortfarande i typ hehe (fast den försvinner ju fortare än kvickt här hemma. skönt klimat.. går direkt från vår till höst numera..)

Efter vi vaknat till lite härligt röda om axlarna drog vi hem o sov/duschade inför de väntade beachpartyt vilket jag fan inte minns mkt av.. vet iaf att jag minns en tanke när vi skulle åka hem med bussarna "vafan hur full e jag.. förstår ju inte ett skit av vad hon säger o varför hänger de schweiziska flaggor överallt" sen hör man i busshögtalarna: "every swede get out, your bus is on the left"

Efter en härlig drängfylla på GG så vandrade jag o erik hem o han fick sin första måltid på Daddy's Kebab House.

Dag3: Magen krackelerade, cypriotiskt psykfall, orientaliskt fotarbete

Hehe ja att magen krackelerade förklaras med besöket på Daddys skulle jag tro..

"jag blev ju för fan nästan överkörd av ett cypriotiskt psykfall i poolen" - Erik på frågan varför han var så sur när han kom till poolkanten. Hahaha såhär i efterhand har vi konstaterat att det måste ha varit ett Israeliskt psykfall eftersom dom intog ena kortsidan av poolen VARJE dag (de roliga var att de var olika gäng oxå, men likförbannat samma kortsida) Nåja.. erik hade simmat omkring lite halvlullig sådär när han hörde ett dyk i bakgrunden, när han vänder sig om kommer det en gorilla i bytterfly-stil o bara tokkör (tänk rooney dyka i och bara borra ner huvudet i vattnet o köra)

Orientaliskt fotarbete vet jag inte helt säkert va vi fick ifrån men de hade nåt o göra med värmen på plattorna kring poolen iaf.. dom var ju inte kalla direkt.

Dag4: Ida o tysken, sthlm, dagsfylla, kamera borta

Yey.. detta var dagen då vi träffade Ida, Tysken, Ebba o sthlms-gänget från förra året. En minireunion me andra ord.
Vi fortsatte även vårat dagsfulla beteende vid poolen (mkt carlsberg/long island o nedsättande kommentarer om andra människor kring poolen ofta utpekade som rena rama idioter)

Min kamera försvann på efterfesten vid kalypsos poolbar på natten... de var fan inte ok!

Dag5: Kamera tillbaka, duktig dagsfylla

Hade sån jävla ångest över kameran när jag vaknade, övervägde att köpa en ny men erik tyckte vi skulle fråga i poolbaren först. Var så nojjig över att fråga att jag beställde 2 carlsberg vid första försöket.. men andra gången gick de bra o mkt riktigt där var den ju! sjukt att jag fick tillbaka den iofs me tanke på att jag svarade fel 2 ggr på vad den hette hehe. men vi hade ju lärt känna bartendern ganska väl vid de här laget så de var lugnt.

Detta firade vi med århundradets dagsfylla.. minns inte ett skit efter de..

Dag6: Dävna

Ja både jag o erik var ju riktigt karatefulla som sagt dagen innan o vi vaknade inte förens 16 på eftermiddagen, utan ac oxå! Men det var det första vi gick o cashade upp för. sen satt hostan direkt! blev rånade på cupen oxå kändes de som, 45 £ ville dom ha.. kändes som vi fick betala 20 för ac'n o 25 i böter för att vi beställde.. (böter var mkt populärt att dela ut på hotellet i år)

Detta var dom sista anteckningarna jag förde dessvärre för hela sista veckan är ihopfluten men dag7 var nog våran första båtresa (film1, film2, film3) när jag tänker efter o den var nog vårat roligaste minne från resan. Mkt mkt godis o ett sånt jävla röj. Bra mkt bättre än förra året då resan gick kvällstid i mörkret.. kul!

Vi var även en sväng på stranden (erik - henke) o vattenparken. Strandhelvetet förstörde dock min kamera.. men detta var dag 12 så man hade ju hunnit med o fota en hel del. Men mkt av dom fotona samt berättelser lämpar sig inte här.. ni får helt enkelt fråga oss istället hehe. Ahh vattenparken med ja "en av europas största/bästa vattenparker lät de på busstransfern.. var då? allt jag la märkte till var den halvdana ingengörskonsten bara cyprioter kan lyckas med!

Han ju även utmana erik på minigolf med, var ju tvungen o ta ett träningsläger likt la manga innan cupen senare i sommar! Här är resultatet.. erik skyllde på: Boll, klubba, bana o väder när han borde skyllt på nervdaller..

har säkert missat massor som faktiskt skulle kunna gå o skriva här men orkar inte.. får bli i en annat inlägg isf!

WAVE MR HELPER!! Haha.. nu kom jag ju på en anekdot direkt bara för det. Mr Helper (till höger) är alltså Daddys medhjälpare alltså logiskt döpt till Mr Helper av oss. En dag när vi kom till Daddys frågade vi "where's mr helper?" varpå Daddy svarar "gone home ... india .. hoho" hahah fan va vi skrattade medans vi satte i oss burgarna o fruitsen (råstarka!!!) men det är inte i jämförelse med hur mkt vi skrattade när vi kom hem efter utekvällen för att ta nattmat o mr helper står där inne o flinar o vinkar som bara han kan!! Varför Daddy sa så kom vi aldrig underfund med men det gör det bara mkt roligare..

. Henke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0